3.6.10

3.6

Nu är det då äntligen sommarlov! Började mitt nya jobb på Strandhovet i Närpes i Tisdags, jättemycket att lära sig och stressigt mellan varven men kul är det :)
I Tisdags började också fortsättningskursen i vardagslydnad, blev riktigt förvånad på Teemu när han inte brydde sig desto mer i de andra och lydde allt jag sa. Dock var han lite väl slö i svängarna, ingen fart på där inte, men iaf kul att se att han nu kan lyda lite fastän vi inte varit på en sådan kurs på över ett år. Sen igår (onsdag) hann man bara hem från jobbet också bytte man väska och for iväg med hunden på Match Show i Malax. Första omgången när hundarna var in två och två blev jag riktigt uppgiven på honom! Han ville dra,lukta och stod inte still när domaren skulle känna på honom. Sen tog han som tur var sig i kragen och uppförde sig riktigt bra när alla blåa var in, så då blev det en första placering. Han uppförde sig också bra i Best In Show ringen så där hamnade vi på en fjärde plats. Han sprang dock med svansen lite väl högt ibland och tyckte sig vara stor och tuff, men jag klarade nu av att avbryta sådana antaster rätt bra. Vet inte varför han alltid är mera på sin vakt på Match Shower än på riktiga utställningar? kanske det har något att göra med att det är så många olika raser och personligheter på ett ställe på sådana? Nåja,någonting är det ;)
Får sist och slutligen ändå vara nöjd med doggen när han tog sig rejält i kragen och lyckades roffa till sig fjärde platsen, passligt var det ju också när vi fick samma sorts fodersäck som vi använder hemma som pris, och den vi har hemma är snart slut så vi fick ju en säck gratis nu då :)
Imorgon är jag ledig för att sen jobba 7 dagar i sträck så imorgon ska jag allt njuta av dagen tillsammans med min kära Teemu. Ha det bra!

2 kommentarer:

Kati sa...

Grattis än en gång till fint resultat på Match showen i Malax =)

Teemu och Josse sa...

Tack Tack! :)