7.1.11

År 2010 del 1

Börjar bli ett tag sedan det har hänt någonting här nu! Tänkte jag skulle förklara hur hela år 2010 har varit för mig och Teemu genom att visa bilder :)

Januari:




I Januari inledde jag vårterminen vid Kauhajoen evankelinen opisto. Teemu bodde hemma i Taklax så jag såg honom bara över helgerna. Hade just skaffat en egen systemkamera så man kan säga att Januari präglades av fotografering och Teemu hamnade oftast på att bli mitt foto-offer :)

Februari:



I Februari var vi på årets första utställning, denna gång i Laihia. Resultatet var ett rött band och en fjärde placering i klassen. Annars ganska slapp månad.

Mars:




Mars bestod mest av bus med brorsans taxvalp Molly för Teemus del. Molly föddes i slutet av November 2009. Den andra bilden föreställer min bror och hans andra tax Dacke, den här är en av bilderna som jag använde i mitt slutarbete i skolan.

April:





Bilderna talar väl för sig själv här, påsk! :D (Elin på övre bilden)
Vi var också på grupputställning till Kurikka där Teemu fick sitt första rosa band och en tredje plats i klassen. Detta var nog en av höjdpunkterna som Teemu och jag hade inom utställningar 2010 :)

Maj:




Villasäsongen inleddes vilket både Teemu och jag gillade skarpt. Maj var en ganska fartfylld månad. Jag hann vara på inträdesprov både i Vasa,Åbo och Helsingors och därefter hann Teemu och jag också på grupputställning i Närpes, med resultatet rött och en fjärde plats i klassen. Året vid Kauhajoki tog också slut här.

Juni:





Äldsta brorsans familj hade just skaffat hem en liten söt blandrasvalp vid namn Ronja. Teemu spenderade helst dagarna vid villan och jag började mitt nya jobb på Teboil i Närpes. Vi hann också fara på en Match Show i Malax där Teemu fick blått band,blev etta bland stora och best in show 4 :) Vi började också på en kurs i vardagslydnad denna månad.

Juli:





Juli bestod av konsärer! Vi var till Helsingfors på Pink och på bl.a Negative på Tammerfest i Tammerfors. Magnus kom ur militären efter ett år där och jag fick tyvärr reda på att jag inte slapp in till några av psykologilinjerna så studieplanen blev att redigeras om lite :)

Inga kommentarer: